Loading

wait a moment

7 Tips voor financieel beheer voor kleine internetaanbieders

Het starten van een bedrijf is geen eenvoudige taak: het is noodzakelijk om een goede planning en een analyse te maken van de levensvatbaarheid van het bedrijf. Het is dan ook een uitdaging die veel variabelen met zich meebrengt. Een van de belangrijkste is financieel management.

Kleine internetproviders zijn verantwoordelijk voor de democratisering van de toegang tot het netwerk, met name die welke kleinere steden en regio’s bedienen. Omdat het vooral door kleine bedrijven wordt vertegenwoordigd, heeft deze sector nog steeds moeite om schaalbare groei te realiseren.

Deze moeilijkheid komt nog steeds veel voor door managementfouten als gevolg van administratieve onervarenheid. Weten hoe je je eigen onervarenheid kunt herkennen is dus een zeer slimme stap.

Deze houding stelt de ondernemer in staat om de groeikansen te benutten die de popularisering en het goedkope karakter van technologieën bieden aan diegenen die het internet als hun hoofdactiviteit hebben.

Om u te helpen groeien, hebben we deze post voorbereid. In het vindt u 7 gouden tips die u zullen helpen in de missie van het verbeteren van het financieel beheer en het krijgen van uw rekeningen up to date. Veel plezier!

Doe een periodieke analyse van de cashflow
Als het gaat om financieel beheer, moet de kasstroom zeer serieus worden genomen, met name voor kleine en middelgrote ondernemingen. Het is noodzakelijk om alle financiële transacties – instroom en uitstroom van geld – te registreren. Deze gegevens zullen worden omgezet in gegevens die zullen worden gebruikt in projecties.

Deze zullen de financiële planning en andere periodieke evaluaties ondersteunen. Om van deze analyse een efficiënter instrument voor financieel beheer van uw internetprovider te maken, moet u actie ondernemen. Bekijk wat ze zijn!

Stel registraties niet uit
De notities moeten periodiek zijn. Idealiter worden ze dagelijks gemaakt, maar als dat niet mogelijk is, bepaal dan een periode en volg de cyclus nauwgezet.

Zelfs als de aandrijving een kleine waarde heeft, negeer deze niet. Hoewel, op het eerste gezicht, de waarde lijkt te verwaarlozen, zal het deel uitmaken van de som van de facturering aan het einde van de maand zoals alle andere financiële posten van de periode.

Vergeet niet de banktransacties
De waarden die “virtueel” worden verplaatst op bank- of digitale rekeningen moeten ook deel uitmaken van de cashflowanalyse, zodat het financiële beheer accuraat is en geen onevenwichtigheden in uw facturatie veroorzaakt.

Verpletter de data niet
De kasstroom weerspiegelde de realiteit van de onderneming in de voor de analyse vastgestelde periode. Dus als een klant een maandelijkse betaling uitstelt, voeg het bedrag dan niet toe aan uw eindbalans, waardoor het als waarde wordt ervaren. De cashflow moet een reëel scenario weergeven, niet hypothetisch.

2. Afzonderlijke persoonlijke en bedrijfsrekeningen
Een van de grootste fouten van degenen die een middelgroot of klein bedrijf hebben is het mengen van de persoonlijke financiën en die van het bedrijf. Hoewel het bedrijf het resultaat was van een eerste eigen investering, moet het bedrijf, zodra het actief wordt, over eigen geld beschikken, zodat het zelfvoorzienend kan worden.

Het niet scheiden van de kralen zal leiden tot een checkout van de kassier en de spinner. Een van de effecten hiervan is het verlies van financieel evenwicht – door het gebruik van geld voor de betaling van persoonlijke uitgaven kan het bijvoorbeeld ontbreken voor de bedrijfsvoering. Daarnaast loopt u het risico dat u boetes betaalt voor het niet hebben van een goede boekhouding.

Om dit soort situaties te voorkomen, is het ideaal om een vast salaris voor u vast te stellen, via pro-labore. Dit is voor u van cruciaal belang om te voorkomen dat u zich rechtstreeks van de bedrijfsrekening in uw zak terugtrekt. Wanneer u de opnames van winsten maakt, handelt u correct en volgt u de boekhoudkundige en juridische procedures.

3. Begrijp het verschil tussen omzet en winst
U heeft een nieuwe markt en nieuwe klanten binnengehaald – dus u krijgt nu meer geld in de doos. Dit zou een goed moment zijn om dat extra graan uit te geven en dat object van verlangen te kopen, nietwaar? Niet!

Het verhogen van de facturering door lid te worden van nieuwe klanten betekent niet noodzakelijkerwijs dat u aan het einde van de maand een grotere winst zult maken. Factoren zoals promotionele waarden, uitgaven aan apparatuur, arbeid, en de structuur van deze nieuwe internetpunten kunnen niet betekenen dat de winst aan het einde van de maand aanzienlijk toeneemt.

Het is daarom noodzakelijk dat u wacht tot het maandelijkse saldo wordt afgesloten om het werkelijke resultaat te controleren en niet op voorhand uitgeven na een verkeerd oordeel.

4. Implementeer prestatie-indicatoren
Prestatie-indicatoren zijn essentieel voor u om de financiële evolutie van uw bedrijf te volgen op basis van meetgegevens. Idealiter doet u een specifieke analyse van uw bedrijf en definieert u de belangrijkste metrieken.

Er zijn een aantal prestatie-indicatoren die voor bijna elk bedrijf gemeenschappelijk zijn. Onder hen zijn: winstgevendheid, gemiddelde ticket, vaste kosten, variabele kosten, facturatie en vorderingen op korte en lange termijn.

Een interessante indicator voor degenen die een internetprovider hebben is Lifetime Value – die de waarde aangeeft die de klant vertegenwoordigt volgens de tijd van de relatie met het bedrijf.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *